A decemberi előszót Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke írta.

Kedves Olvasó!

Ma a mesterséges intelligencia térnyerését tapasztalva, az internet korában és okostelefonnal a zsebünkben mosolyogva gondolunk vissza arra, hogyan szerveztük az életünket és milyen szituációkat okozott az a nyolcvanas években, amikor még a vonalas telefon is kiváltságnak számított.

A következő 30 évben bizonyára egy hasonlóan gyökeres átalakulás zajlik majd le a szemünk előtt a közlekedés és az energetika területén is, hatásai pedig az életünk minden részén érzékelhetőek lesznek. Az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának elterjesztését az EU is évek óta szorgalmazta, mivel régóta látszik, hogy a közlekedés kőolaj alapú technológiái környezeti szempontból nem fenntarthatóak. Azonban csupán most novemberben* derült ki, hogy az egyes tagországok milyen közép és hosszú távú célokat fogalmaznak meg ezen a területen a maguk oldaláról és milyen stratégiát követnek a célok elérése érdekében. Ezek alapján egyrészt bizonyossá vált, hogy az elektromos hajtású járművek tömeges térnyerésének feltétele biztosítottá válik a töltőhálózatok kiépülése révén, és részben ennek, részben az akkumulátorok fejlődésének köszönhetően az eddigi lassú felfutás után új, „tömeges” szakaszba lép a járművek számának bővülése. Másrészt jól látszik, hogy 2025 és 2030 körül a terület ambiciózusabb országai korlátozni fogják a forgalomba helyezést, illetve a bizonyos területre való behajtást a hagyományos üzemű járművek tekintetében.
 

 

Tovább a teljes előszó elolvasásához >>>

Tovább az Elektrotechnika letöltéséhez >>>



KIEMELT TÁMOGATÓINK


HIRDETÉSEK